söndag 1 maj 2011

Projekt "klä om soffan"...

...kom från ingenstans. Jag har istället laddat för köp av ny soffa ett tag. Men inte hittat någon riktigt bra. För mig är soffan också min säng och det ställer större krav än att den ska vara snygg och skön att sitta i. Och nu när jag skulle tömma vardagsrummet och drog fram soffan så insåg jag att den var rätt lätt att skruva isär och vips på den vägen är jag...


Nu gäller det att hitta ett tyg.... Väggarna i mitt vardagsrum kommer att bli grå, de flesta andra möblerna är vita, jag har spanat in en matta som är somrigt ljusgrön så frågan är vilken färg jag ska välja till soffan. Svart? Eller jag kanske ska vara riktigt djärv och välja en mönstrad?

Jag hoppas att min kära mamma känner sig riktigt sugen att hjälpa mig sy kuddöverdragen :-) Annars tror jag att jag och en  häftpistol fixar det mesta...

Se upp Karin Mannerstål - here I come!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar