lördag 30 april 2011

Vintern ra!

Valborg! Den ultimata högtiden för de unga....och för andra som fortfarande tror att de är unga! För oss som har cancer (unga eller inte längre så unga) så är det bara ännu en dag i paradiset! Jag hoppas att ni har uppmärksammat Cancerfondens uppmaning att bli livsviktig! När jag tittar på en av kampanjens kvinnor som håller på och rengör ugnen och texten säger; vilken fantastisk stund, så gråter jag en skvätt. För jag är där! Jag vet att varje stund av vardag som passerar innebär att jag fortfarande är en del av verkligheten. Och jag njuter av varje minut...

Och jag hoppas att alla ni som har en slant över vet hur ni ska spendera den!!! http://www.cancerfonden.se/

Men ändå så är det inte så mycket tankarna kring cancer som bygger bo i mitt huvud just nu. Jag funderar istället mycket kring vänskap, värderingar, åsikter och ställningstaganden.  Jag funderar kring hur människor förändras, hur vi kan mötas och hur olika åsikter kan få plats. Utan att vi motarbetar varandra!

För tillsammans kan vi - det är jag helt fortfarande helt övertygad om!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar