fredag 22 april 2011

En bra dag!

Idag har jag en riktigt bra dag. Solen skiner och vi ska strax åka ut och sätta oss i F-by och bara njuta av det vackra vädret. Sen blir vi dessutom bjudna på mat! På förmiddagen har vi varit och titta hur lägenheten ser ut. Golv i kök och hall är på plats och det är nästan färdigmålat. Det blir så fint!!! Helgens utmaning ligger i att tömma Alvas rum så att de kan fortsätta där på tisdag.

Jag tror att chocken börjar släppa nu. Jag känner mig lugn, beslutsam och börjar mer rationellt bearbeta situationen. Rädslan har lämnat mig lite mer ifred och jag kan lyfta blicken och se de grönskande björkarna, knopparna som växer och njuta av värmen. Ska till och med ta med mig en bok ut till F-by - vem vet, jag kanske kan läsa några rader. Jag läser passande nog "Lyckan, kärleken och meningen med livet" - en bok jag blev oerhört förtjust i när jag började läsa men som jag bara hunnit halvvägs in i när bomben släpptes.

Kommande dagar ser strålande ut, rent meterologiskt, och jag hoppas att de blir så även i våra sinnen! 


Ta hand om varandra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar