måndag 25 april 2011

De måste ha fel!

Alltså vad säger man efter en sån här helg? Vädergudarna har sannerligen varit med oss. Det är som om de såg ner på mig och sa; Marie - den här helgen är för dig! Här får du sol, värme, möjlighet att vara med dina kära, möjlighet att göra det du vill och hitta den styrka du behöver! Här - ta vara på så mycket av det goda livet som du bara kan!

Och det har jag sannerligen gjort. Och idag - på min dag - när jag fick bestämma alldeles själv blev det så klart skogen! Ingenting ger mig styrka som doften av skog! Och hur vackert är det inte när blåsippor och vitsippor sprider sig i backarna?


 
Avslutar helgen med en god whisky och Mamma Mia (för vilken gång i ordningen vet jag inte). Gråter som vanligt när Meryl sjunger "Slippíng trough my fingers". Gråter lite extra idag för att jag har packat iväg Alva till att bo på Ynglingagatan i några veckor under renoveringen. Silly tears! (Madde hur klarar du av alla mil till Barcelona??)

Jag vet att jag är lyckligt lottad, priviligerad med underbar familj, bra jobb, vänner och en stor, stor kärlek... Och efter en sån här helg så är det nästan så att jag tänker; cancer - jag? Nej, det kan inte vara möjligt! De måste ha sett fel....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar