torsdag 14 april 2011

Det blir aldrig som man tänkt sig!

Jag startade den här bloggen med en tanke att den skulle bli mitt ställe att uttrycka mina tankar kring skolan, undervisning, lärande och kanske också mina fackliga ideal. En ganska professionell blogg - fast ändå på ett personligt sätt. Jag kastade mig in i #merkateder-debatten och twittrade och bloggade friskt under några dagar... Och kände att - oj vad det här är kul - fantastiskt stimulerande! Det här vill jag göra!

Sen kom något i vägen. Något som på 36 timmar förändrade hela mitt liv. Helt oväntat. Helt överraskande. Bara så där! Du har cancer!


Och helt plötsligt fanns inte så mycket tankar i min hjärna kring Björklund, katederundervisning eller fritidspedagogik. Tankarna handlade mer om operation, strålning, cellgift, tappa håret, berätta för barnen, lymfödem och.....ja....att överleva. Så jag misstänker att om jag nu orkar skriva så kommer den här bloggen att handla mycket mer om det...


Det stora cancerspöket har utmanat mig men det enda jag har att säga är:  Jag kommer att vinna!!!

1 kommentar:

  1. Men åh Marie!!! Stor, stor kram och jag är övertygad om att du vinner. Säg till om det är något, vad som helst, som jag kan göra.

    SvaraRadera