fredag 13 maj 2011

Det är jobbigt nu...

Skrev ett nattsvart inlägg i går - men som av en händelse så fungerade inte blogger så den uppdateringen uteblev. Det gör inget - det kan enkelt sammanfattas med "Det är kvällen efter underbara Fagerudd och allt är bara skit! Nu går jag och lägger mig och hoppas att det går över..."

Det värsta är att det inte riktigt har gått över. Det är verkligen jobbigt nu, nästan hela tiden. Jag simmar på i min lilla pöl med näsan precis ovanför vattenytan. Det är inga snygga simtag, men de fungerar tack och lov, mest tack vare en och annan livboj!

Har varit på strålningsenheten för första gången idag och "gjutit" en form som jag ska ligga i, och tatuerat in prickar som ska hålla mig i samma position, på samma plats varje gång. Man kanske skulle ha tänkt på att be dem fylla i nyckelpigan när de ändå var i farten? Sen har jag också gjort en ny CT-röntgen.

Jag blev lite nyfiken på alla dessa olika röntgenundersökningar så jag forskade lite. Det visade sig att CT-röntgen, datortomografi och skiktröntgen är samma sak, där bilder tas ur flera olika vinklar och sedan läggs ihop. Och magnetröntgen är inte alls någon röntgen utan en magnetkamera som bygger på radiovågor och magnetfält. Där ser man!

Så nu har jag lärt mig det! Dags att ta helg och försöka tänka på något annat (läs roligare) istället!

1 kommentar:

  1. Bra då vet vi andra också, vi var ju rätt många som inte hade koll på skillnader & likheter....
    Ha en bra helg och simma uppåt!
    Kram Madde

    SvaraRadera