tisdag 24 maj 2011

Morgontankar

Känns lite lättare att andas idag. Natten har varit hyfsat god - jag var väl så trött efter allt energiläckage igår att jag inte kunde hålla mig vaken ens för att grubbla! Nu är det bara laddning inför dagens äventyr som gäller. Jag har underbara Zahra med mig så det är bara att luta sig tillbaka... :-)

Det finns naturligtvis både för- och nackdelar med att vara så öppen som jag är med mina tankar här i bloggen - nackdelarna märks kanske inte så mycket dagarna som är uppåt som när det är så deppigt som det var igår. Jag förstår att jag påverkar andra och inser att det kan få effekter jag inte alls vill ha. För det är så lätt att känna sig maktlös när man står bredvid. Det vet jag! Been there, done that... Vi människor vill ju gärna känna att vi kan göra något för den som inte mår bra. Men oftast går det inte. Det finns sällan något konkret man kan göra. Det enda man kan göra är att fortsätta vara precis just den man är! Att fortsätta finnas här i mitt liv, medan allt det här galna snurrar på. Det räcker gott och det räcker länge!!!

Kom ihåg det!!! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar