söndag 15 maj 2011

I syrenernas tid!

Jag spenderade lördagen med att försöka ordna upp kaoset i min lägenhet. Tanken är att vi ska kunna flytta tillbaka in efter helgen. Men det går sakta. Mina pedantiska drag ger sig till känna och allt ska vara perfekt från grunden. :-) Plötsligt framstår det inte heller som självklart att det ska gå fort. Inte för min del. Har boat in mig och trivs riktigt bra med att vara sambo med Magnus. Mår bra av att ha honom nära hela tiden! Men för min underbara Alvas skull vill jag bli färdig!

På vägen till affären var jag tvungen att stanna upp och dofta på de underbara syrenerna som redan har slagit ut. Får lite extra kraft genom den fantastiska naturen. De mörkaste tankarna hålls på lite avstånd.


Men den riktiga räddningen från gårdagens mörker kom från min syster som "by the way" ringer och frågar om vi vill komma ut och grilla och spela spel med dem. Himlen klarnade upp, solen tittade fram och vi kunde avnjuta middagen på altanen. Tänk vad god mat & dryck och trevlig samvaro kan göra för den mentala hälsan (trevlig och trevlig förresten? Vi tjejer förlorade mot killarna i TP...). Kvällen toppades med Eurovision på storbilds-tv och Saades tredjeplats. Klockan var mycket innan vi var hemma och nöjda kunde somna sött!


Tack för att ni lyser upp min kväll! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar