fredag 6 maj 2011

Jag tänkte nog...

...att mina extra kilon skulle gynna mig för en gång skull. Sinnesbilden av en cancersjuk är ju rätt mager, eller hur? Och jag tänkte att jag under min cancerbehandling successivt skulle reduceras till "lagomviktig". Men då säger min läkare att för att kroppen ska kunna maximera effekten av cellgifterna så kommer jag också få Cortison. Och DET vet vi ju hur det påverkar kroppen.... Dessutom så säger hon att det kommer att göra mig småhungrig hela tiden! Precis vad jag behöver! :-)

Men samtidigt upplyser hon mig också om att mina värden var näst intill perfekta - alla blodvärden (och det var många....) var riktigt bra, liksom blodtryck, hjärtljud och lungor. Så jag kanske egentligen mår bäst av att vara så här - (som Astrids Karlsson säger?) - en vacker, genomklok och lagom tjock kvinna i sina bästa år?

Det kanske är det som kommer att vara slutsatsen och lärdomen av allt det här känslomässiga kaoset - att jag verkligen kommer att förstå att jag är helt OK precis som jag är?

4 kommentarer:

  1. Marie! Du är så fantastisk, underbar och inspirerande. Karlsson skulle också säga "Det är en världslig sak" om det mesta. Huvudsaken är att du blir frisk, hur du ser ut; tjock, smal, med eller utan hår, det är en världslig sak för mig, det viktiga är att du fortsätter vara Marie i hjärtat. Du är underbar som du är!
    Och du, precis som alla har du en stjärna inom dig. Eleverna på skolan har gjort en film om det :http://www.youtube.com/watch?v=gmefWEYC4VU
    Puss och kram!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar film, Camilla! Förutom härliga barn så ligger det med all säkerhet fantastiska lärare bakom den! :-) Tack för dina uppmuntrande ord - det värmer mer än jag kan ge uttryck för! Puss & kram till dig du underbara!!!

    SvaraRadera
  3. Man får proritera.... olika saker är viktiga olika tider... Jag har prioriterat pizza, choklad, vin, ostbågar mm mm denna vecka!

    Nästa vecka vet man aldrig vad som är viktigt, den har ju inte börjat än....

    Stor & svullen vad spelar det för roll när dina värden är så bra! Och de är ju dem som är viktiga nu, det vet du!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Tack kära Madde - du har så rätt så... Jag vet det egentligen! :-) Kram!

    SvaraRadera