måndag 23 maj 2011

Skitdag!

Har märkt tendensen förr. Efter sol kommer regn. Efter en härlig helg kommer depp. Det verkar vara lagbundet just nu. Idag kanske det är värre än tidigare - för i morgon kör det igång på allvar och jag vill inte!! Hela min själ protesterar! Jag vill inte, jag vill inte, jag vill inte!!! Eller det är klart att jag vill - för jag vill ju bli frisk!!! Men ändå vill jag inte vara här alls nu.... Jag vill inte vara sjuk! Jag vill inte att det här jäkla livet ska vara så här orättvist! Jag vill inte!!!

Jag vill vara pigg, glad, njuta, dansa, sjunga och älska hela världen (som jag gjorde igår)... Inte sitta här och gnälla! Så för att försöka vända på den här negativa spiralen som har skenat iväg med mig idag så har jag öppnat en må-bra-present. Det var en blå droppe i glas från Tobo glasbruk... Den ska hänga i mitt köksfönster sen när allt blir klart och sprida glädje i gammal blå laganda! Puss Nina! Jag håller fullkomligt med dig....



Och nu sitter jag och väntar på att Magnus ska komma och hämta mig för att vi ska äta något gott tillsammans! Så jag ser ljuset någonstans långt bort glimta igen och jag hoppas på att även det omvända blir sant - att efter regn kommer sol, att efter depp kommer glädje!!!

2 kommentarer:

  1. Svårt att replikera på den här texten...
    Håller med dig... det är för djä...gt att du ska må sådär!
    Men behandlig är bra, den ska göra dig FRISK, och tänk vad många år du har sen... år då du får "vara pigg, glad, njuta, dansa, sjunga och älska hela världen "!!!!!!

    Kram / Madde

    SvaraRadera
  2. Puss tillbaka!
    Kram från Nina

    SvaraRadera