tisdag 24 maj 2011

Första behandlingen avklarad!

Så var det äntligen dags! En månad och 10 dagar efter första besöket på kvinnokliniken så sätter allt igång. Underbara Lina tog emot oss och dagen till ära så fick jag eget rum på onkologens dagvårdsavdelning där dagen började med cellgiftsbehandling. Det kommer jag inte att få sen... (eget rum alltså)

Tre timmar tog det. Det gjorde inte ont, var inte obehagligt eller speciellt läskigt. Men det var skönt att ha sällskap! Vi åt lunch och pratade och hade trevligt under tiden (Zahra pratade och jag lyssnade!). Sen somnade jag till och med när spänningarna släppte... 


Det var också invigning med strålningsbehandlingen på eftermiddagen. Gick snabbt och enkelt och smärtfritt!  Stora maskiner, proffsiga syrror, fotomodeller och mästerfotografer! :-)



Massor av piller har jag fått med mig hem: (eller *harkel* jag fick visst inte alla med mig hem) Emend, Furix, Betapred *harkel* och Primperan. Det mesta är mot illamåendet... Men inte Furix som är vätskedrivande. Jag gick nämnligen upp 2 kilo bara av att ligga där (yes!!!) och det är vätska som ska kissas ut under kvällen...

Jag har nu 6 intensiva veckor framför mig med strålning varje dag, provtagning varje måndag, cellgifter varje tisdag och läkarbesök varje torsdag... Och sen två veckors inre strålning. Vad är väl 8 veckor av ett långt liv? Bara att ladda, bita ihop och fokusera på målsnöret!

Vi är i gång och spöket ska få sig en rejäl match!!! Jag har sagt det förr, men jag säger det igen - bara för att ni som tvivlar också ska bli säkra på det: I will win!

2 kommentarer:

  1. Nu vet du mer om vad som väntar, så det är bara att ta på sig boxningshandskarna och vinna på knockout ;)

    SvaraRadera
  2. instämmer i *harkel*...prata på o prata på....vilken planet lever du på :)?

    SvaraRadera