torsdag 26 maj 2011

Får vara nöjd med lite just nu...

Jag vill så mycket men jag orkar ingenting. Ligger här på min divan (som är delar av den soffa som jag någon dag kanske orkar börja klä om....) timme efter timme, i mitt kaotiska vardagsrum med prylar överallt och tittar slumrande på tv. Och inte ens mitt pedantiska jag orkar ställa en enda pryl till rätta! Så olikt mig...

Undrar just om det kommer att vara så här i 6 veckor - då blir det tungt vill jag lova. Men det kanske bara är temporärt, eller periodvis, eller början på något ännu värre..? Läkaren sa idag att det var fullkomligt normalt att vara helt slut vid en så här tuff behandling. Och sen har jag några till biverkningar att se fram emot om någon/några veckor. Jag visste ju det. Jag vet det. Men ändå... Usch jag måste verkligen jobba på att hålla fokus - bita ihop - andas lungt - ha prioritering nummer ett framför ögonen - Bli frisk!!!

Jag skulle ha velat dansa ikväll... Skulle ha velat orka läsa.... Skulle ha velat spela poker... Men istället får jag försöka vara nöjd att jag lyckades vara vaken hela Criminal Minds! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar