fredag 6 maj 2011

Jag har en plan!

Jag hade verkligen velat skriva; Yes! Danmark here I come! Men tyvärr - Danmark får klara sig utan mig i år... Det är jättetråkigt men - call me crazy - att bli frisk känns viktigare! :-)

Förmiddagen har spenderats på onkologen. Jag har träffat ännu en underbar läkare - om än med tysk brytning som inte var helt enkel att förstå till en början! Men hon har förklarat, förklarat igen, svarat på våra frågor och förklarat igen! Och nu har jag en plan! Jag vet precis vad jag ska göra de närmaste 10 veckorna; njuta av livet mellan strål- och cellgiftsbehandlingarna!

Det krävs en del förberedelser med undersökningar, inläggning av piccline, röntgen mm men den 24 maj drar det igång. Yttre strålning 25 dagar (vardagar) på raken och samtidigt ges cellgifter en gång i veckan. Sen blir det inre strålning under en 2 veckorsperiod (kanske i Örebro eller Stockholm) och sen är jag FRISK!!! Så semester får jag först i augusti...

Jag får räkna med problem med tarm och blåsa, klimakteriebesvär, illamående och trötthet. Ett känsloliv som går upp och ned mer än någonsin. Sen finns den där lilla risken med lymfödem, men den låtsas jag inte om riktigt än...

Restriktioner? Hon tyckte inte att jag skulle jobba - åtminstone inte utsätta mig för någon typ av stress eller press eftersom det försämrar immunförsvaret och effekten av behandlingen. Jag får inte bada eller sola (men väl vistas i solen). Jag får inte dricka alkohol dagarna runt cellgiftsbehandlingen men annars var det ok. Framförallt ska jag göra allt jag mår bra av! Känns överkomligt!

Nu kör vi!!!

4 kommentarer:

  1. Vi ställer upp som njutningsmedhjälp så ofta vi kan!

    SvaraRadera
  2. Finns här för dig närhelst du behöver det! Du har mitt mobilnummer, bara att ringa, när du vill!!! För vad som helst!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag "ställer upp" på supandet ;-) när det inte är cellgiftsbehandling!
    Sen tar vi cykelhjälmarna på och cyklar en sväng! ;-)

    Håll i, stå ut och du fixar detta galant!!!

    Jag har andra planer också men de tar vi när du är FRISK !!!!
    Skönt trots allt att du nu vet vad som gäller närmsta tiden...
    Danmark & din familj finns kvar, nu får du med M istället!

    Kram Madde

    SvaraRadera
  4. Det ska stå "mysa" mellan do och med :-)

    SvaraRadera