torsdag 9 juni 2011

Så bra, så bra!

Vet inte riktigt var välbefinnandet, energin och glädjen kommer ifrån. Vaknade innan klockan ringde i morse, utvilad, pigg och glad! Det är inte likt mig alls!!! Och jag mår så bra, så bra, så bra! Den där känslan av att gå omkring och vara obehagligt berusad är väck! Helt! (Kanske därför rosésuget äntligen infann sig på balkongen i går kväll?) Jag vet att det kommer andra, sämre, tröttare, mer frustrerande dagar men det tänker jag inte oroa mig för nu. De kommer ändå och de hanteras då... Nu ska jag bara njuta av att orka lite mer!

Har träffat överläkaren idag. Allt ser bra ut och allt går enligt plan. Jag frågade lite hur de tänkte när de planerade min behandling - vad det beror på att jag får både cellgifter och strålning samtidig. De flesta av mina olyckssystrar och bröder som jag träffar där uppe gör först det ena och sen det andra. Läkaren förklarade att många studier har visat att just min cancerform - cervix - vinner på kombinationen. Cellgifterna förstärker strålningens effekt och fler blir helt botade även på lång sikt. Jobbigare för kroppen men fullkomligt strålande för resultatet alltså! (Den du, Berra!)

Så det är bara att tacka min urstarka kropp, pyssla om den och hoppas att den pallar med hela vägen - för botad det ska jag med bli!!!

Halleluja! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar