lördag 18 juni 2011

Nu klarar jag några dagar till....

Har verkligen inte någon bra helg! Jag känner mig sliten, trött, mår illa och har över huvud taget svårt att vara stark och positiv...

Det är tur att jag har dig, älskade M! Jag vet att det är svårt att stå bredvid - tro mig, jag vet...men utan dig skulle det inte gå!!!

Jag tyckte att jag behövde lite uppmuntran så här på lördagskvällen. Så jag öppnade två paket ur måbrakorgen som fick mig både att le och fälla en tår. Tack Catherine och Cecilia! Dikter av Barbro Lindgren, Sanne Salomonsen - In a New York minute och Monte Pythons Life of Brian. Vilken fantastisk blandning! Tack ni underbara!

Lägg en sten i din hand
den är gammal
tusen år
ja kanske miljoner år
Så gammal är inte du
Du är väl inte miljoner år!

Lägg en sten i din hand
du får den
Den har inga ögon
ingen mun
inget hjärta
ingenting
För den är inte levande
men det är du

/Barbro Lindgren

JA! Det är jag verkligen!!!! Nu klarar jag några dagar till....

1 kommentar:

  1. - Remember what Monty Python said!
    - "Always look on the bright side of life"?
    - I was going for "Nobody expects the Spanish inquisition"

    Citat fr Sliding Doors!

    Fick du bilderna från Åsa?

    -B

    SvaraRadera