onsdag 15 juni 2011

All good so far!

Trodde väl aldrig att jag skulle skriva detta, men jag har haft en riktigt bra dag tillsammans med M här i Solna. Vi kom vid 11-tiden och har träffat sköterskor, narkosläkare, avdelningsläkaren och har blivit oerhört väl mottagna och bemötta! Vi har fått proceduren beskriven för oss gång på gång och vi har fått fråga och fundera och diskutera. Och de har noga förhört sig om mig och mitt tillstånd. Sen har vi hunnit med en promenad på sjukhusområdet och varit och fikat ute i friheten.



Idag har det varit provtagning och förberedelser. Mina prover är fortsatt bra och blodtryck på 110/70, syresättning 96% och vilodagpuls på 56. (De frågade om jag tränade mycket? Tydligen har jag värden som en toppatlet!). Har också fått god mat både till lunch och middag - men nu blir det snart fasta...

I morgon blir det ilägg av strålningsutrustningen på morgonen med ryggmärgsbedövning och så mycket lull-lull som jag kräver! :-) Därefter får jag åka tillbaka till mitt suveräna rum med bredband och egen tv och ett eget fönster mot gatan! Känns lyxigt, medan de andra delar 2 eller 4 på sina rum. Men i mitt fall är det ju för att strålning ska bedrivas och då kan ju ingen annan vara i närheten... Stackars mig! ;-)

Sen kommer strålningen att pulsera en gång i timmen och håller då på i 20 minuter varje gång. Detta pågår under 6 timmar varav jag ska ligga helt stilla - lagom medikamerad och bedövad och sömnig. Jag kommer inte att vara tapper utan ska be om all lindring jag kan få!

Förhoppningsvis orkar jag skriva en liten summering av mina intryck torsdag kväll eller fredag förmiddag.

För jag får vara kvar en natt till efteråt så att de kan stämma av ev. blödningar och mitt allmäntillstånd och sen beställer jag en taxi som hämtar mig här klockan 11 och levererar mig raka vägen hem för 100 kronor.

Är inte Sverige fantastiskt så säg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar