onsdag 15 juni 2011

Bara lite sentimental tacksamhet

Sitter och försöker varva ned - i motsats till att varva upp - inför morgondagens tripp till Radiumhemmet på Karolinska. Det går hyfsat! Har förberett mig bra genom att tanka positiv energi via en trevlig kväll hemma hos Björn på altanen för att fira den nyblivna 18-åringen! Får så mycket kraft av att ha mina nära & kära omkring mig! Tack!


Och det känns verkligen tryggt att få ha Magnus med mig i morgon. Det är ju alltid lite pirrigt när man inte riktigt vet vad som väntar! Tack för det facket! (AB § 32 - ledighet med lön för enskild angelägenhet bla vid anhörigs svårare sjukdom) Och tack Janne för din mänskliga tolkning!

När vi ändå är inne på tacksamhet så släpper jag, för en liten stund, totalt lös min ödmjuka och lagom sentimentala tacksamhet inför allas er omsorg - den som varje dag lägger sig som ett varmt och gott täcke över min såriga tillvaro. För att ni är så underbara. För att ni stöttar - alla på sitt eget lilla (eller stora) vis. För att ni hejjar på! För att ni orkar lyssna! För att ni orkar bry er om och följa mig på min resa! För att ni finns i mitt liv!

Till er alla - från djupet av mitt hjärta - tack! <3

Ps: Jag har härjat loss i måbrakorgen igen och hittad lavendel-luktagott-mojäng, duschkräm från Bodyshop och en bok; Björn Larsson - Drömmar vid havet. Tack till de okända avsändarna! :-)

1 kommentar:

  1. Vi gillar naturligtvis dig och bara önskar dig att bli frisk från detta helvete, det behöver du inte tacka för...

    Stå ut ! Tiden på Karolinska kanske inte blir den roligaste i ditt liv, men... efter regn kommer solsken!

    Kram Madde

    SvaraRadera