måndag 27 juni 2011

Ljuva måndag!

Tänk att det har gått så långt så att måndag har blivit min favoritdag. Det är dagen då det svänger. Då livet, orken och glöden kommer tillbaka. Tröttheten mattas, illamåendet dämpas och småsuget återvänder. Sen hjälper det naturligtvis, en dag som denna, att vädret är strålande och vännerna underbara...

Det är också härligt att veta att tisdag och onsdag som följer också brukar vara rätt starka dagar. Och det är härligt att veta att solen ska skina och värmen stanna. Jag ska försöka njuta lite extra av det! Samla massor av energi...

Alla människor har sina dåliga perioder, sina sorgeämnen och sina fighter som ska utkämpas. Sjukdomar, skilsmässor, barn och livskamrater som dör, ensamhet och besvikelser . Ingen kan säga att något är värre än något annat. Allt är relativt och allt måste genomlidas på ett eller annat vis...

Men utan att tycka synd om oss, så kanske man kan konstatera att jag och Magnus har fått mer än de flesta att hantera på senaste tiden. Och det skulle man kunna nedslås av. Men det är för tråkigt. Istället tycker jag att det är trevligare att tänka på balansen. På att för att uppnå balans i längden så har vi många år av villkorslös kärlek och total problemfrihet framför oss!

Det ser jag fram mot.... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar