lördag 4 juni 2011

Lite gnäll...

En av de biverkningar som stör mig mest är känslan av att gå omkring och vara lite svagt, olustigt onykter. Inte riktigt klar hjärna, lite sus i öronen och känslan av att inte riktigt ha kontroll över kroppen och mina reaktioner. Det kommer och går hela tiden i styrka, men lämnar mig sällan helt. Jag vill inte klaga alltför mycket - men ibland är det skönt att bara få gnälla lite...

Det jag också märkte igår är den överkänslighet för solen om läkaren varnade för. Skugga eller solfaktor 30 är det som gäller i sommar. Det stör mig mindre. Jag har alltid gillat skuggan bättre. Men de där härliga tankarna om att sitta i skuggan med en god bok och ett glas rosé byts oftare och oftare ut mot en idé om ett glas iskallt kolsyrat vatten eller varför inte proviva som sällskap till boken? Och det känns ju lite trist för en vinälskare som jag!

Men så är det!

Så jag tyckte att jag behövde en liten må-bra-present och öppnade ett från Susanne som genast gjorde mig gladare. Tack, vännen!:



Och det finns mycket gott i tillvaron ändå. Jag njuter verkligen av att vara ledig! Har fått lite fart att pyssla här hemma. Har till och med börjat sy kuddöverdrag till soffan. Det ni! Och jag njuter av sommarkänslan. Idag ska vi ut till Forkarby för en slö dag i trädgården, under äppelträdet. Till kvällen bjuds det grillat! Och vem vet, jag kanske till och med blir sugen på ett glas rosé framåt eftermiddagen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar