tisdag 7 juni 2011

Himla mycket glädje!

Så mycket bra känslor den här dagen har skapat! Ny energi och genuin tacksamhet och glädje. Byggställningarna var borta när jag kom hem från sjukhuset. Bara en sån sak. Glädje! Så nu är mattan utrullad, blommorna planterade, parasollen uppsatta och min nya stol står och väntar på sköna, slöa dagar!

Sjukhusdagen var visserligen lång men gick ändå fort. Alla prover var strålande bra - gott om vita blodkroppar, bra blodvärden och bra njurfunktioner. Och jag har verkligen MÅTT riktigt, riktigt bra hela dagen. Det är glädje! Sverige vann dessutom och jag har sluppit laga mat själv (Tack Zahra och A&D <3) Mer glädje!

Men det är ju inte bara jag i vår familj som slåss mot det stora cancerspöket. Min älskade Magnus kämpade för tre år och idag var det dags att träffa läkaren för att få resultaten av senaste månadens kontrollundersökningar. Och dagens tveklöst största glädjeämne och tacksamhet kommer ur denna läkares ord till honom; "Allt ser bara bra ut och du anses nu botad!"

Vi hann stanna upp och njuta av det i några minuter innan det var dags för oss att gå och installera mig på cellgiftstankning! Absurt! Men så är det i vårt liv just nu! Glädjen och tacksamheten blir inte mindre för det, snarare tvärtom gissar jag...

Den är min största inspirationskälla!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra! :-)
    Nu ska du samma väg!

    vi hörs!

    kram Madde

    SvaraRadera