tisdag 21 juni 2011

Midsommardrömmar

Jag vet att några av er blir lite oroliga när jag inte skriver varje dag och tolkar det som att jag mår sämre. Inget kunde vara mer fel den här gången - jag har haft två riktigt, riktigt bra dagar när jag har orkat lite mer. Men framförallt jag har inte mått illa. Att må illa är en fruktansvärt avskyvärd känsla som det är himmelriket att slippa. Jag fick ny medicin när jag träffade läkaren i måndags och den verkar fungera bättre. Och det borde den väl eftersom varje tablett kostar nästan 50 kronor.... (visst tär det på ekonomin att vara sjuk - även i Sverige!)

Och nu är det Karolinska igen i morgon. M <3 följer med! Och det är nog jättebra för jag känner en liten klump i magen när jag tänker på det och hoppas, hoppas, hoppas att det går lite enklare den här gången. Att de får till bedövningen lite bättre så jag slipper ta så mycket smärtstillande som sedan sänker mig hela helgen. Håll tummarna vid 9-tiden på torsdag!!!

Kommer hem sen på fredag kring lunch och vill så gärna fira midsommar med matjessill och potatis istället för att ligga och gnälla och äta buljong och rostat bröd.... Så om ni alla hjälper mig att visualisera att jag kommer att vara sugen på det runt 15-tiden på fredag så blir det nog så!!! Så mycket kraft som det finns i er och ert stöd till mig så är jag säker på att det kommer funka! Och lägg gärna till ett glas rött också (inte till sillen, men till kvällen) så är min lycka gjord den här veckan!!!

Dagens måbrapresent kom med bud från Blomstercity. En vacker orkidée. Tack mina härliga dansvänner!!! Jag saknar er och dansen mer än jag törs erkänna!!! Puss på er alla!

Men ändå går tiden makalöst fort även när det är förjävligt! Idag klarade jag av den nästsista cellgiftskuren! 5 av 6! Det firade jag med tre timmar extra på onkologen för att tanka i mig magnesium. Det enda av mina värden som dippade lite.

Och totalt sett är nu 2/3 avklarat - bara 14 fucking days återstår!!! Målsnöret närmar sig...

2 kommentarer:

  1. Underbara Marie! Klart att du kommer att vara sugen på matjesill med tillbehör på fredag kl. 15:00!! Senare vid 18:00 kommer ett stort sug efter röt att inträda och du kommer att i sällskap med underbara människor njuta av solen, som kommer att skina endast för dig!
    Stor, varm kram med önskan om en trevlig midsommar!
    /Cyrene

    SvaraRadera
  2. Hm, det skulle stå "rött" och inte röt... ;-)
    /Cyrene

    SvaraRadera