torsdag 2 juni 2011

Ledig dag

Har varit ledig idag. Ingen behandling alls. Så skönt att slippa åka och inhalera sjukhusluft. Detta har gjort att jag har haft en energifull dag med bra utdelning. Tvättat, putsat två fönser, sytt gardiner och hängt upp, planterat om några blommor och småpysslat (men går fortfarande bara och spanar på soffan...). Nu har vi avnjutit pasta med lövbiff, paprika och champinjoner och till det ett glas rött! Nästan som vanligt... Samlar på de stunderna. När jag nästan glömmer det som händer. När jag nästan känner mig frisk! Måste börja öva på det för snart är vecka 2 över och sakta men säkert närmar sig målet. Drömmer och längtar dit!

Undrar hur det kommer att kännas? Som en lättnad? Jo, förmodligen!  Kommer rädslan för att det kommer tillbaka att kunna hållas i shack? Förhoppningsvis! Som en seger? Definitivt!

Men det jag tror kommer att kännas allra starkast till en början är friheten. Att slippa sjukhuset varje dag! Yeah! Det är något att se fram emot...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar