lördag 7 mars 2015

Nu är vi snart igång!

I går när jag kom hem låg de efterlängtade - men lite småläskiga - breven med stämpel från Akademiska sjukhuset i brevlådan. Där stod att nästa fredag den 13:e (tur att det är mitt lyckonummer och min favoritdag - inget annat) ska port a cathen opereras in. Eller Subkutan venport som de så vackert kallar den. Måndag 16:e är sedan första behandlingen. Skönt att veta att vi snart är igång!

Så nu borrar vi ned huvudet och kör!

Hämtar min styrka hos så många av er. Hos er som än en gång följer min resa, stöttar och hejar på. Hos er som försöker ge mig en så normal vardag som möjligt. Erbjuder er att hjälpa till. Ger av er själva. Kramar om. Hos er som skriver så fint att jag gråter. Hos er som inte skriver - för att ni inte får ihop ett enda ord som verkar vettigt att skriva. Hos er som tänker på mig. Hos er som ringer, skickar varma hälsningar, kort, tankar och små presenter. Allt värmer så oerhört mycket!

Och just idag framförallt hos er som handgripligt visade att ni finns här genom att invadera mitt hem med drinkar, räkor, rödvin, skitsnack, allvarssnack och befriande skratt!

Ända till klockan 2 i natt...!

Tack! <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar