fredag 20 mars 2015

Lite påverkad men...

...jag mår ganska bra fortfarande!

Har visserligen ont i kroppen - värst över axlar, i överarmar och i benen. En molande otrevlig värk som gör det svårt att ligga still. I natt var det inte nådigt. Var tvungen att gå upp och ta starkare värktabletter mitt i natten. Och ändå gav det sig inte riktigt. Men jag somnade om till slut... Tack och lov!

Och på något konstigt sätt hade jag glömt bort det när jag vaknade. "Studsade" upp tidigt och begav mig med glädje iväg mot jobbet. Märker att det låter lite konstigt och märkligt när jag skriver det. Va fan ska hon iväg och jobba för efter en sån natt? Kan hon inte ta det lugnt den där människan?

Men jag vill! Hela jag vill! Både kropp och själ mår bra av det! Smärtan känns mindre när jag rör mig.  Och när jag får tänka på annat en stund...

Och jag kan ta det lugnt också! Nu ligger jag här, vilar och begrundar mina "rocka-sockan-strumpor". Det är klart att jag känner mig matt, lite trött och "bakis" (giftet ni vet...).  Tänker mycket - så klart! Inte bara roliga tankar. Men viktiga! Jag påminner mig om att livet finns här i alla små saker. Och att jag vill ta till vara dom. Och uppskatta dom.

Som att jag orkade dansa lite i veckan! Inte mycket, men ändå... Så skönt att bara vara där och suga i mig positiv energi! Fick till och med ett ryck i går och tog hand om pelargonerna som jag tagit in från vintervilan och sen bara lämnade åt sitt öde. Nu blev de också lite mer beredda på vår och värme...

Och ikväll ska jag äta sushi (tack för tipset, Madde).

Bara en sån sak!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar