måndag 17 oktober 2011

Lite antiklimax

Hade laddat ganska bra inför läkarbesöket och tänkte att jag var beredd på det mesta, vilket besked jag än skulle få så skulle jag kunna hantera det... Men det jag inte var beredd på var att jag inte skulle få något besked alls. Snopet! Eller som dottern uttrycker det - "det här sög ju!".

Fast det är inte riktigt sant att jag inte fick något besked. Resultatet från CT-röntgen fick jag - och det var positivt. Det betyder att man inte kan se någon spridning av cancern i kroppen - inga förstorade lymfkörtlar och inga metastaser. Alla blodvärden var också bra, och den undersökning som läkaren gjorde lovade gott. Han kunde inte se/känna några som helst tendenser till någon tumör. Och det är ju jättepositivt!!!

Men...

Det går inte att dra alltför stora växlar på det utan att de har analyserat magnetröntgenbilderna. Det är där man kan se om någon rest av tumören finns kvar i livmodern! Det är utifrån dem man kan dra slutsatsen att det är borta! Så jag får vänta några dagar till...

Känns inte alltför roligt! Men det går! Det funkar! Det måste gå! Det blev bara lite antiklimax och för med sig några dagar till där jag måste påminna mig själv om att andas regelbundet. Andas in, andas ut, in, ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar