måndag 26 september 2011

Fuck cancer!

Älskar ung cancers kampanj "fuck cancer". Det är egentligen inte "mitt språk" och det kan tyckas vulgärt men det motsvarar precis hur jag känner! Fuck cancer! Vad har den för rätt att komma in och göra anspråk på min kropp, min tid och mitt liv? Jag vill verkligen avfärda den å det bestämdaste och grova ord kan verkligen hjälpa till på traven!


Dessutom får det mig att känna mig ung och lite rebellisk när jag som medelålders tant kliver runt med mina dansskor i den lila kassen. Det kanske finns de som tycker att det inte passar sig men till dem vill jag bara säga:

Fuck cancer? Ja, verkligen!

2 kommentarer:

  1. Jag vill oxå ha en - var får man tag i den ???

    SvaraRadera
  2. Väskan finns på www.ungcancer.se. Förutom att man får känna sig ung och rebellisk så känns det också bra att stödja den verksamheten.

    /Marie

    SvaraRadera