söndag 10 juli 2011

Nytt namn, ny blogg...

Jag har bytt namn på bloggen. Från början var det ju meningen att den skulle handla om skolan, lärande, undervisning, skolpolitik mm. - utifrån hur jag tänker; dvs som jag säger det... Nu blev det ju inte så, som ni vet, utan kom att handla om min resa i landet cancer. Och hittills har inte titeln spelat mig någon roll. Men nu börjar suget efter att ta upp ursprungstanken igen i en skolblogg komma tillbaka och då började mina funderingar kring rubriker sticka iväg. Det jag till slut landade i är att ingen blogg ska heta "Som jag säger det". Det känns bara inte rätt!

Så i den mån jag kommer att fortsätta bloggandet kring cancerresan kommer den att göras här (www.moblbeiram.blogspot.com) - under namnet "När det overkliga blir verklighet". Det kommer att vara min personliga blogg med mina personliga tankar. Min skoltankar kommer (så småningom) att utvecklas i "Tankar om skolan" på www.tankaromskolan.blogspot.com.

Så blir det och nu vet ni det! Om det nu var någon som undrade... :-)

Annars så jobbar jag vidare i mitt tillfrisknande från behandlingssymtomen. Nu när jag har landat lite mer så känner jag hur trött jag är... Så det blir mycket vila och kanske inte så mycket aktivitet som jag skulle vilja... Jag får hela tiden påminna mig om att jag fortfarande är "sjuk", att det är ok att inte göra så mycket och att jag måste acceptera att den här sommaren får bli så här och att mina ben får förbli kritvita... Inte helt enkelt - men nödvändigt!

Jag har gjort tabberas i må-bra-korgen - men glömt att rapportera till er som är nyfikna! :-) Det har blivit whiskey, lyckopiller, små böcker, ett nyckepigeljus, spagrejor och en hemsida med bilder från picknicken. Många bilder på mig - alla inte helt smickrande, men det bjuder jag på. Ni kan titta här: http://www.medzeta.se/kickoffmarie.html.

Tack alla underbara vänner för att ni med denna korg, och på andra sätt, förgyllt min tillvaro under de här veckorna! Stora kramar till er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar