tisdag 27 december 2011

Och så var tankarna igång igen...

Jag hade ju bestämt mig för att inte tänka cancer på ett bra tag. Men det blir som vanligt inte riktigt som man tänker sig! För idag droppade det in ett brev från Akademiska. Jag stod ett bra tag och stirrade på brevet. Kunde inte riktigt förmå mig till att öppna - jag fick verkligen tvinga mig själv. I brevet låg en kallelse till onkologen.  Den 11 januari.

Och så var tankarna igång igen...

Varför? Jag skulle ju inte kallas förrän i mars - och till kvinnokliniken dessutom. I bästa fall är det någon brist i kommunikation mellan avdelningarna. I sämsta fall så har onkologen sett något som inte kvinnokliniken har... Suck! Jag ska försöka få tag på "min" sköterska i morgon få se om hon vet något mer. Tills dess ska jag jobba stenhårt på att inte ta ut någon oro i förväg...  Önska mig lycka till!

I will need it!

2 kommentarer:

  1. Sänder dig en stor famn av de varmaste kramar man kan tänka sig. Fortsätt att bekämpa demonerna, för kom ihåg, de är just bara demoner! Dina egna spöken som försöker nästla sig in i dina tankar och stöka till det för dig. Låt dem inte! Stoppa dem vid porten! Tror jag att det är så enkelt? Nej verkligen inte! Det vet jag att det inte är. Men DU kan vinna mästarnas kamp! Önskar dig lycka till av hela mitt hjärta! KRAM

    SvaraRadera